• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Baaaah, svenska spels reklam

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Reklam från Systembolaget har jag sett och jag tycker det är lika osmakligt som spelreklam. Jag dricker sällan och inget problem med alkohol men det är hur de framställer det i sina reklamer, köp mer, konsumera mer osv. Sök på youtube, reklamen har jag sett på tv.

(Det är inte lätt att gå på fest och tacka nej till alkoholhaltiga drycker, det är ju liksom normen i vårt samhälle, fest = alkohol och berusning. Tacka nej och du är den tråkiga musen på hela festen och så är tjatet igång ;) )

Där är så mkt skit på tv, spelreklamen gjorde mig näst intill galen men med tiden har jag på ngt vis sig kunnat filtrera bort det. Reklamerna syftar till en uppmaning och för de som är sårbara så är det lätt att falla för frestelsen och kan nog oavsett reklam tolka det utifrån sig eget perspektiv.

Konstigt, för jag har personligen agerat ”chaufför” på många fester och har sannerligen aldrig fått höra att ja skulle vara en tråkmåns för det... Tror sannerligen detta är en överdrift rent generellt...
...och personligen har ja inga som helst problem med alkohol reklam, men sen å andra sidan, så är jag en enorm motståndare till förbud rent överlag. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Konstigt, för jag har personligen agerat ”chaufför” på många fester och har sannerligen aldrig fått höra att ja skulle vara en tråkmåns för det... Tror sannerligen detta är en överdrift rent generellt...
...och personligen har ja inga som helst problem med alkohol reklam, men sen å andra sidan, så är jag en enorm motståndare till förbud rent överlag. :)


Kan ju ligga i något att du agerat chaufför ;). Du har uppnått ett syfte och där din nykterhet ansetts som nödvändig, att agera chaufför är ett rimligt argument för att undkomma ;) Du måste väl ändå ha sett reklamen där de jämför alkohol med kakor, där de tjatas om att ”kom igen ta en kaka till” ;)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Kan ju ligga i något att du agerat chaufför ;). Du har uppnått ett syfte och där din nykterhet ansetts som nödvändig, att agera chaufför är ett rimligt argument för att undkomma ;) Du måste väl ändå ha sett reklamen där de jämför alkohol med kakor, där de tjatas om att ”kom igen ta en kaka till” ;)

Mmm....& yummie it is ;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp